Flere partier melder om mindre brug af Facebook i valgkampen

For Venstre er hovedfokus på bl.a. traditionelle medier, outdoor og biografreklame, siger partisekretær til Politiken, mens Radikale Venstre satser på at møde vælgerne ansigt til ansigt.
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Lionel Bonaventure/AFP/Ritzau Scanpix

Der er blevet droslet ned for tilstedeværelsen og indsatsen på Facebook siden sidste folketingsvalg. Det meddeler Venstre og Radikale Venstre til Politiken.

"Journalister tror ofte, at vi bruger 90 pct. af vores penge på Facebook, men det er helt forkert. Jeg vil ikke oplyse det præcise tal, men jeg kan sige, at langt hovedparten af vores annoncering går til traditionelle medier, både print og digitalt, udendørs annoncer, biografreklamer, radio, osv.," siger Claus Richter, partisekretær hos Venstre, til Politiken.

Fra Radikale Venstre lyder meldingen, at partiet dyrker analoge møder med vælgerne, mens Liberal Alliance bruger sociale – særligt Linkedin og Instagram – til at målrette partiets budskaber.

Valgkampen og partiernes ønske om at tiltrække opmærksomhed mærkes også hos de traditionelle medier. Det kan du læse mere om i artiklen herunder.

Valgkampen øger annoncesalget hos traditionelle medier 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også