MediaWatch

"Kunder forventer at blive genkendt i dag"

Anbefalingernes magt: "Fordi du så/hørte/købte ..." Anbefalingsmaskiner er blevet et uundgåeligt konkurrenceparameter for indholdssalg online. MediaWatch kigger på teknikken og hører om erfaringerne hos danske medievirksomheder.

Foto: Screenshot fra reklamefilm for Saxo Premium

Det startede allerede for mange år siden i e-handlens ungdom i 1990'erne. Amazon begyndte at præsentere kunderne for andre produkter end dem, de var i færd med at købe, som de også kunne tænkes at være interesseret i.

Amazon overtrumfede de fysiske butikker, blandt andet fordi e-handel ikke er begrænset af fysisk hyldeplads. Netbutikken kunne tilbyde et overvældende udvalg af produkter, næsten mere end kunderne kunne overskue. Det viste sig samtidig, at man kunne sælge væsentligt mere ved at præsentere kunderne for et selektivt, personaliseret udvalg – og Amazon gik i gang med at udvikle algoritmer til formålet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs