MediaWatch

Hårdt brexit kan få betydning for danske medier

Selvom danske medier ikke er til stede i Storbritannien, så kan brexit være en sten i skoen på medier, der overfører personoplysninger til landet eller har databehandlere i Storbritannien, melder Danske Medier.

Det britiske parlament stemte tirsdag nej til den brexit-aftale, som premierminister Theresa May havde forhandlet på plads med EU. | Foto: Ritzau Scanpix/Reuters

Tidligere på ugen sagde medlemmerne af det britiske parlament klart og tydeligt nej tak til dén brexit-aftale, som premierminister Theresa May har forhandlet på plads med EU. Dermed er sandsynligheden for et såkaldt hårdt brexit uden en aftale mellem Storbritannien og EU blevet større.

Det scenarie kan få betydning for danske medievirksomheder, lyder meldingen fra de private mediers organisation – også selvom de hverken er placeret eller har kunder i Storbritannien. I en besked til sine medlemmer skriver Danske Medier, at håndtering af persondata kan blive et problem ved eventuelle farvel til EU uden en aftale.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs