MediaWatch

Kunstig intelligens og brugerbetaling: Ny rapport stiller skarpt på årets medietrends

Fokus flyttes væk fra Facebook, mens abonnementer og brugerbetaling i højere grad bliver hovedindtægtskilder. Sådan lyder et par af forudsigelserne for 2019 i ny rapport fra britiske Reuters Institute, der tager afsæt i svar fra 200 mediechefer.

Foto: Colourbox

Abonnementer og brugerbetaling bliver en endnu vigtigere indtægtskilde for mediehusene i 2019. Sådan lyder en af hovedkonklusionerne i den årlige rapport "Journalism, Media and Technology Trends and predictions 2019" fra Reuters Institute for the Study of Journalism.

Rapporten tager udgangspunkt i svar fra 200 mediechefer fra 29 lande, der er blevet spurgt til deres syn på udfordringer og muligheder for mediebranchen i det forestående år. Seks af cheferne er fra Danmark.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs