Kunstig intelligens og brugerbetaling: Ny rapport stiller skarpt på årets medietrends

Fokus flyttes væk fra Facebook, mens abonnementer og brugerbetaling i højere grad bliver hovedindtægtskilder. Sådan lyder et par af forudsigelserne for 2019 i ny rapport fra britiske Reuters Institute, der tager afsæt i svar fra 200 mediechefer.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Abonnementer og brugerbetaling bliver en endnu vigtigere indtægtskilde for mediehusene i 2019. Sådan lyder en af hovedkonklusionerne i den årlige rapport "Journalism, Media and Technology Trends and predictions 2019" fra Reuters Institute for the Study of Journalism.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også