MediaWatch

Youtube tester annoncefinansieret visning af film

Videotjenesten er begyndt at stille film til rådighed for brugerne, som betaler for filmene med deres tid i stedet for penge.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Jenny Kane

Den Google-ejede videoplatform Youtube har kastet sig ud i at teste, om der er et marked for at vise spillefilm på platformen, som udelukkende er finansieret af annoncer. Det skriver Adage.

Youtube gik i gang med forsøget i oktober og er siden da gået relativt stille med dørene. Filmene, som bl.a. omfatter "The Terminator" og "Legally Blonde", kan altså streames gratis på Youtube, men altså med reklamer omkring.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kvinder i metoo-dokumentar kritiserer Politikens beskrivelse af Jes Dorph-sag

Politiken bragte i januar en ensidig og mangelfuld beskrivelse af de sager, Jes Dorph-Petersen blev beskyldt for i advokatundersøgelsen på TV 2, mener de kvinder, som står bag beretningerne. Kritikken "gør indtryk" på Politikens chefredaktør, Anne Mette Svane, som dog står ved den journalistiske behandling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs