MediaWatch

Snapchat åbner døren for medieaktører

Det sociale medie inviterer nu flere etablerede medier indenfor som en del af et nyt tiltag, der skal gøre det nemmere for medierne at ramme Snapchat-brugerne med nyheder.

Janus Engel/Polfoto/Arkiv
Foto: Janus Engel/Polfoto/Arkiv

Medier som CNN, NBC News og New York Post kan fremover findes på det sociale medie Snapchat som en del af det nye program med navnet 'Curated Our Stories', skriver mediet Variety.com.

Aftalen betyder, at partnerne nu kan målrette nyheder til brugerne på det sociale medie i sektionen med såkaldte 'stories', hvor nyheder kan tilføjes som en video eller et billede med redaktionelt indhold i form af tekst og grafikker.

Tiltaget er en videreudvikling af 'our stories', der blev indført i 2015, hvor selskabets redaktionelle team udvælger indholdet. Det er ifølge mediet blevet meget populært med 75 mio. brugere i løbet af den seneste måned.

Brugere på Snapchat sender over 3 mia. 'Snaps' hver eneste dag, men det er kun en brøkdel af dem, der er offentlige som mediernes målrettede historier. Det nye tiltag sættes i værk i løbet af få uger, lyder det.

Snapchat har indgået samarbejde med Brut, CNN, Cosmopolitan, Daily Mail, Daquan, The Dodo, Harper’s Bazaar, iHeartMedia, The Infatuation, Jukin Media, LADbible, Love Stories TV, Mic, NBC News og "Today" show, NBC Sports, New York Post, NowThis, Overtime, Refinery29, Telemundo, The Tab, Viacom, Vice Media, Wave.TV samt Whalar.

Snapchats topstrateg trækker sig

DR Nyheders brug af Snapchat har "eksperimentets karakter”

Forsiden lige nu

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere