MediaWatch

Politiken og Berlingske: Vi er ikke på Instagram for trafikkens skyld

Flere af de danske medier lægger kræfter i det sociale medie Instagram, selvom en undersøgelse viser, at brugerne sjældent får deres nyheder ad den vej. Ifølge to store dagblade er det ikke antallet af klik, der afgør deres Instagram-tilstedeværelse.

Foto: Eric Baradat/AFP/Scanpix Ritzau

På det sociale medie Instagram er det ikke længere kun vennernes ferie- og madbilleder, der er at finde i nyhedsrullen. Flere medier er blevet mere og mere aktive på mediet, og nogle har også taget billedplatformens såkaldte story-funktion i brug.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Berlingske skipper papiraviser på helligdage - andre fastholder

Berlingske har skippet den trykte avis på helligdage, men andre vil fastholde printudgave viser MediaWatch-rundspørge. På længere sigt kan danske søndagsaviser på tryk dog være truede ifølge en medieforsker, fordi en stor del af indtægtsgrundlaget er forsvundet.

Tidligere EB-sportschef skifter ind hos Tipsbladet

Efter at være blevet opsagt som del af chefredaktør Henrik Qvortrups ændringer i Ekstra Bladets holdopstilling er avisens tidligere sportschef blevet en del af Tipsbladets kommentator-team som led i en digital oprustning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs