MediaWatch

Instagram forsøger sig med længere videoformater

Platformen satser på længere videoer i en ny app. Instagram meddeler samtidigt, at platformen har rundet et skarpt hjørne i antallet af brugere.

Instagrams topchef, Kevin Systrom, præsenterede IGTV ved en konference i San Francisco i går. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Jeff Chiu

Den sociale medieplatform Instagram kaster sig over videoformater af op til en times varighed. Det skriver Instagram, der er ejet af Facebook, i en meddelelse.

Det nye værktøj har navnet IGTV og er en selvstændig app, ligesom det også er en del af Instragrams eksisterende univers. Brugerne kan selv uploade og se videoer på op til en time.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs