Læsertal: Størst gevinst til ALT

Egmonts Alt for Damerne øger læserforspringet til Allers Femina i kampen mellem de to forlags mest annoncetunge titler, viser de nyeste Gallup-tal.
MediaWatch

Den drastiske læserflugt er stilnet af for ugebladene fra Aller Media og Egmont, der ligesom dagbladene har stabiliseret sig ifølge den seneste halvårsmåling fra Gallup for 2. og 3. kvartal 2011 i forhold til samme tid året før.

Læsertallene er vigtigst for de to kvindeugeblade Alt for Damerne fra Egmont og Femina fra Aller Media, der er de største annoncemedier, og her er der gode nyheder at hente i Gallup-tallene.

Alt for damerne vinder med en fremgang på 21.000 flest læsere til 305.000, mens Femina nøjes med et plus på 12.000 læsere til 276.000. Oplagsmæssigt skiftes de to titler til at overgå hinanden, men Alt for damerne er traditionelt størst på læsertal.

Efter billigugebladet 7 TV Dage, som øger sit relativt beskedne læsertal med 10,4 pct. til 85.000, har de to kvindetitler også mest fremgang målt i pct.

Størst læsertab i procent står Egmonts Hendes Verden for med 10,3 pct., svarende til 15.000 læsere. I faktisk tal er det Aller-ugebladet Familie Journal som går mest tilbage med 23.000 færre læsere i halvåret fra april til og med september. Det svarer dog kun til en tilbagegang på 4,2 pct., for ugebladet er med 520.000 læsere det tredjemest læste i landet.

Her og Nu (-22.000), Hjemmet (-20.000), Se og hør (-17.000) samt Søndag (-16.000) har ligeledes tocifrede tab i faktiske læsere.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også