Berlingske Nyhedsmagasin får nyt navn

Berlingske Nyhedsmagasin skifter navn og får prominent samarbejdspartner i erhversmagasinet 'The Economist'
MediaWatch

Berlingske Nyhedsmagasin kommer til at hedde Berlingske Business Magasin, når det i januar udkommer igen efter juleferien.

Blandt fornyelserne i erhvervsmagasinet, der tidligere på året blev del af Berlingske frem for at være løssalgsmagasin, er også et samarbejde med The Economist, som skal levere artikler og analyser til det.

En større omlægning venter desuden forude, lyder det fra chefredaktør Lisbeth Knudsen.

 

”Når vi vender tilbage efter juleferien, vil Berlingske Nyhedsmagasin udkomme i en helt ny udgave med nyt navn, nyt visuelt udtryk og et indhold, der henvender sig målrettet til beslutningstagere i og omkring dansk erhvervsliv," siger hun i en pressemeddelelse.

Navneskiftet skyldes, at Berlingske Media arvede navnet 'Nyhedsmagasin', da bladet blev købt af Børsen for flere år siden.

 

"Med navneskiftet ønsker vi at sende det entydige signal, at magasinet er fuldgyldigt medlem af Berlingske Business-familien. En stor familie, som vokser og folder sig ud på tværs af alle platforme,” tilføjer Lisbeth Knudsen i meddelelsen.

Berlingske Business Magasin udkommer fra 26. januar 2012 hver torsdag sammen med Berlingske. Det har over 190.000 læsere.

 

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også