Spillemarked frister store magasinkoncerner

Kvinder er også potentielle storforbrugere af spil og betting, når lovgivningen lempes til januar, og det interesserer de store kvindemedier.
Per Fanefjord Laursen

Langt de fleste, der spiller eller væder på sportsresultater, er mænd, men nu har Danske Spil kig på spilleudvikling henvendt til kvinder.

Direktør Jens Aaløse, Danske Spil, forestiller sig ifølge Børsen, at der er et uudnyttet marked i nye spil for kvinder, der f.eks. kredser samfundsindsigt med et social element - ikke blot Vild med Dans og de kongelige, som han formulerer det.

Tre store mediehuse har rigtig godt fat i de kvindelige mediebrugere på print og online, men Bonnier, Egmont og Aller er foreløbig noget tilknappede om deres tanker, når det gælder liberaliseringen af spil fra januar.

Egmont søger partner
Det er midt i december, at Spillemyndigheden under Skat meddeler, hvem af 43 ansøgere der har vundet en dansk spillelicens. Det bliver samtidig afsløret, hvilke medieselskaber bliver nye spilleudbydere.

Egmont kan dog nu oplyse, at man ikke selv har søgt en spillelicens.

“Egmont magasiner har ikke søgt dansk spillelicens - men vurderer muligheden for partnerskaber,” siger adm. direktør Torsten Bjerre Rasmussen, Egmont Magasiner.

Aller ser potentialet
Allers kommercielle direktør Jesper Ulsø vil ikke løfte sløret for de danske licens-ambitioner, men indrømmer gerne, at koncernen er interesseret i markedet.

“Vi følger med interesse udviklingen i forbindelse med det liberaliserede og regulerede spillemarked, og ser også et potentiale for Aller Media, selvom Bingo, der appellerer mest til kvinder, fortsat er omfattet af monopolet.”

Bonnier har haft pæn succes med at være spilleudbyder på det svenske marked, og har etableret Bonnier Gaming AB, som især opdyrker lotto og bingo-genren. Selskabet har ifølge Bloomberg udtrykt ambitioner om at sprede sig til andre lande og gå ind i sports-betting. 

MediaWatch afventer en kommentar.

Annoncer ikke nok
Det regnes nærmest givet, at mange medievirksomheder ikke vil nøjes med at tiltrække nye annoncekroner fra spilleselskaberne, men ser en lukrativ fordel i selv at blive spilleaktør.

Enten ved at søge licens selv eller indgå en form for integreret samarbejde med en eksisterende spilleudbyder, vurderer direktør Peter Weinreich, Betfair.

Han er sikker på, at mange medier har indleveret en ansøgning og på den ene eller anden måde tænker i at kapitalisere på spil.

Ikke mindst Allers medie-portefølje er som skabt til kasino, lyder det fra Betfair-direktøren

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også