MediaWatch

Se og hør lå inde med hacket telefonbesked

Hacking af kendtes mobilsvarere er også foregået i hvert fald i et tilfælde i DK ifølge journalist og forfatter Per Kaa - og Venstres Søren Pind.

Den ulovlige aflytning af kendtes mobilsvarere, der lukkede den engelske tabloid News of the World i sommer, ser ud til at have fundet sted i Danmark også, skriver Journalisten.dk.

I 2003 modtog Se og Hør en cd med en telefonsvarerbesked, der angiveligt bekræftede to toppolitikeres utroskab med hinanden. Det fremgår af den tidligere Se og hør-journalist Per Kaas bog fra 2009, 'I sandhedens tjeneste', hvor han skriver om episoden:

"Da jeg spillede den i min ghettoblaster, tabte jeg en kop kaffe på gulvet. Det var (navn fjernet red.)dybt personlige, afslørende og stærkt private telefonbeskeder til (navn fjernet red.)."


Se og hør brugte dog aldrig oplysningerne i beskeden.

I sommer skrev daværende udviklingsminister Søren Pind (V) på sin Facebook-profil, at han kendte til et tilfælde af et medies ulovlige hacking af telefonsvarere i Danmark - om det er samme tilfælde som det, Per Kaa refererer til, er uvist.

- LR

Mere fra MediaWatch

ViacomCBS sælger studiebygninger i milliardhandel

Den amerikanske mediekoncern ViacomCBS skiller sig af med over en million kvadratmeter studieområder og -bygninger, som har dannet ramme om et væld af tv-shows og optagelser af serier og film siden 1928.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs