Kids Cover på gaden

I dag sender Malling Publications sit nye børnemagasin Kids Cover på gaden til intropris. Nikolaj Lie Kaas og hans familie er lokkemad på forsiden.
MediaWatch

Malling Publications sender sit andet nye magasin på gaden i år med børnemagasinet ‘Kids Cover’. Det udkommer ti gange årligt i et oplag på cirka 40.000. Det er over dobbelt så højt som konkurrerende børnemagasiner.

Udgiveren Malene Malling har tidligere forklaret, at magasinet i “tone og æstetik” skal tale til hende og hendes generation og give tips og tricks til, hvordan man lever det gode liv med børn. Det skal ske på en måde, som de nuværende børnemagasiner ikke formår.

Mediaburauet IUM har stillet sig en anelse tvivlende over for det nye magasin, der skal klare sig på et stærkt konkurrencepræget marked. Og selvom magasinet satser på bred distribution i hele landet og på det skandinaviske marked, kolliderer lanceringen måske uheldigt med en eventuel ny finanskrise, der kan sætte forbruget under pres, mener IUM, der tvivler på at målgruppen bliver særligt stor.

Konkurrenterne er primært Egmonts Vi Forældre og Oxygen Magasiners Vores Børn, men også Chili Group udgiver gratismagasinet Mor. Alle tre magasiner oplevede læsertilbagegang i den seneste halvårsmåling, hvor Vi Forældre mistede 13.000 læsere og nu har 61.000, mens Vores Børn gik 7.000 læsere tilbage til 76.000 og Magasinet Mor røg ned med 10.000 læsere til 35.000.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også