Malling Pub. udgiver børnemagasin

Fra "prrr" - til "waaa" ... Malling Publications er titel for titel godt i gang med at erobre den klassiske kvindelige interessesfære - fra mode i Cover til heste i Horse Rider's Journal og nu børne- og familieliv. Den 6. oktober lancerer udgiveren et nyt børnemagasin, der skal udkomme 10 gange årligt på det skandinaviske marked og lige som Horse Rider's får et startoplag på 40.000.
Louise Reseke

Fra "prrr" - til "waaa" ... Malling Publications er titel for titel godt i gang med at erobre den klassiske kvindelige interessesfære - fra mode i Cover til heste i Horse Rider's Journal og nu børne- og familieliv. Den 6. oktober lancerer udgiveren et nyt børnemagasin, der skal udkomme 10 gange årligt på det skandinaviske marked og lige som Horse Rider's får et startoplag på 40.000.

Barnet er indtil videre uden navn, men chefredaktør bliver den tidligere Cover-chef, Sara Sievers, der netop returneret fra barsel har stofområdet tiptop present. Indholdsmæssigt får magasinet fokus på mode, sundhed, interiør og skønhed. Et bredt mix, der skal tale til kvinden, der også er mor, men ikke kun mor.

"Det interessante og inspirerende for mig er at skabe et magasin, der i tone og æstetik taler til mig og min generation. Jeg vil gerne have tips og tricks til, hvordan man lever det gode liv med børn, men det skal være skrevet i en stil og have en indpakning, så jeg kan kende mig selv i det. Det kan jeg ikke i de børnemagasiner, der findes i dag – til trods for at jeg er enlig mor til to. Jeg ser heller aldrig børnemagasiner hos mine veninder, selvom vi stort set ikke taler om andet end børn," siger Malene Malling.

God - men ikke high end - stil
Brevkasser med børneeksperter og babyportrætter på forsiden kommer af samme grund ikke til at tegne det nye magasin. Det gør derimod bl.a. Shane Brox (fra ’Shanes verden’ på DR Ramasjang), der bliver legeredaktør. Kreativitet er ifølge Malene Malling en af de vigtige understrømme i magasinet, der får samme æstetiske indpakning som Cover og Horse Rider's - men uden at være high end.

"Magasinet er til den unge børnefamilie, og de har sjældent mange penge. De er til gengæld meget bevidste om, hvad de bruger deres tid og penge på. Uanset om det er et Ikea-glas til to kroner, eller de sparer op til et designermøbel gennem lang tid, så er det ting, man har tænkt over,” siger Malene Malling.

Stødt og rolig fremgang
I en tid, hvor gældskrise og børs-uro hærger det økonomiske landskab, og der er langt mellem de nye titler på magasinhylderne, springer årets to nye lanceringer fra Malling Publications i øjnene. Men den stillestående økonomi har ikke ramt udgiveren, nærmest tværtimod.

"Vi oplever faktisk stødt og rolig fremgang hele tiden for vores magasiner. Cover har det rigtig godt, det er en sund forretning og et respekteret brand, og Horse Rider's Journal har fået en virkelig god modtagelse både i Danmark og i udlandet. Samtidig har vi rigtige hold nu. Vi skal ikke lancere den ene titel efter det anden, og vi skal ikke ansætte mange nye folk, for vi trækker på den erfaring og de kræfter, vi i forvejen har og arbejder sammen med. Det er et kontrolleret og velovervejet skridt," siger Malene Malling, der også forventer, at der vil være synenergieffekter at høste mellem magasinerne på annoncesiden.

"Det har der været mellem Cover og Horse Rider's Journal, og det vil der også være her. Det er livsstilsannoncørerne, vi henvender også til – fra bleer til biler.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også