Direktørskifte hos JSL Publications

Omsætningen skal fordobles de næste fem år, er ambitionen, og det kræver mere strategisk fokus. Derfor opruster JSL Publications med en ny adm. direktør, der flytter ind på Jesper Sehested Lunds chefkontor - mens ejeren selv vil koncentrere sig om forretningsudvikling og strategi.

Omsætningen skal fordobles de næste fem år, er ambitionen, og det kræver mere strategisk fokus. Derfor opruster JSL Publications med en ny adm. direktør, der flytter ind på Jesper Sehested Lunds chefkontor - mens ejeren selv vil koncentrere sig om forretningsudvikling og strategi.

"Beslutningen har været undervejs et stykke tid. Med de ambitioner, vi har, er der behov for at fokusere mere på strategi og udvikling af forretningen, det kan være svært at få til at gå op med den daglige drift. Derfor tror jeg, det er rigtigt for virksomheden, at vi nu opruster med flere ledelseskræfter," siger Jesper Sehested Lund, der har hentet adm. dir. Niels Jørgen Skov til huset som ny direktør. Niels Jørgen Skov kommer fra en stilling som adm. dir. i TDC-virksomheden FastTV.net. Han har tidligere har været salgs- og marketingdirektør hos Interactive Television Entertainment Aps (ITE) og endnu længere tilbage salgsdirektør for TV3. Jobbet som adm. direktør bliver hans første livtag med en print-medieforretning.

"Han kommer fuldstændig som jeg selv gjorde uden magasinerfaring, men han ved rigtig meget om salg, annoncesalg og mediemarkedet, så jeg er meget tryg ved det valg," siger Jesper Sehested Lund, der tidligere har arbejdet sammen med Niels Jørgen Skov og er overbevist om, at han vil løfte arbejdsgang og processer.

"På den korte bane er det selvfølgelig en ekstra udgift, men på den lange bane er jeg overbevist om, at det vil give os en bedre indtjening og stærkere organisation," siger Jesper Sehested Lund, der ikke har konkrete udviklingsprojekter, der ligger og venter på ham. Newsbizz-mulighederne ser han både i udvikling af nye redaktionelle medier, opkøb af eksisterende magasiner eller medier - som JSL Publications gjorde med Allers BådNyt, Golfmagasinet og Jagt, Vildt & Våben - eller i at kaste sig over andre mediegrene som udgivelsen af forlaget Harlequins bøger, som JSL Publications har overtaget de danske udgiverrettigheder til.

JSL koncernen kom ud af 2010 med et overskud på 2,8 mio. kr.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også