Læsertal: Tocifrede procenttab for mange magasiner

BoligLiv og Rum fra Egmont har fremgang, men ellers må Egmonts øvrige magasiner samt Allers og Bonniers magasiner vinke farvel til læsere i den senste Gallup-måling fra 4. kvartal og 1. kvartal 2011 sammenlignet med samme periode året før. Største tab i procent står Allers Mad! for med næsten 36 pct., men det har fra 1. kvartal 2010 øget udgivelsesfrekvensen fra to-månedersamagasin til månedsmagasin. Også Egmont-magasinet Vi Forældre går kraftigt tilbage med næsten 33 pct.
MediaWatch

BoligLiv og Rum fra Egmont har fremgang, men ellers må Egmonts øvrige magasiner samt Allers og Bonniers magasiner vinke farvel til læsere i den senste Gallup-måling fra 4. kvartal og 1. kvartal 2011 sammenlignet med samme periode året før.

Største tab i procent står Allers Mad! for med næsten 36 pct., men det har fra 1. kvartal 2010 øget udgivelsesfrekvensen fra to-månedersamagasin til månedsmagasin.

Også Egmont-magasinet Vi Forældre går kraftigt tilbage med næsten 33 pct.

Kampen om læserne er hård for de to modemagasiner til unge piger Bazar fra Aller og Sirene fra Egmont. De taber hver 30 og 25 pct. af læserne, og Egmont har for nylig besluttet at lukke Sirene. Bazar har også vundet læsertalskampen med 98.000 læsere i seneste måling mod Sirenes 77.000 læsere.

Ud over de to boligmagasiner der som de eneste er i vækst, hører boligmagasinerne generelt til i den lavere ende af læsertabene. BoligMagasinet fra Benjamin Media holder niveauet fra samme måling året før, mens også Bo Bedre fra Bonnier og Allers Mad og Bolig, trods alt, taber færre læsere end andre kategorier.

Bonnier Publications og datterselskabet Benjamin Media sidder stadig solidt på toppen af læsertals-skalaen med de ni øverste pladser.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også