Helsemagasinet Sundhed godt fra start

Når aprilnummeret af 'Sundhed - det nye helsemagasin' (foto) kommer på gaden, er det i et oplag på knap 100.000 eksemplarer og med en annoncedækning på godt 30 procent. Månedsmagasinet udgives af Magasinet Sundhed ApS, som DG Media står bag, og som købte resterne - artikel- og abonnementsbase - af konkursboet i Helse Active Living efter Vermø-konkursen i efteråret 2010. Udgiveren Mediegruppen overtog derimod Helse-navnet og udgiver i dag magasinet Helse i konkurrence med Sundhed - det nye helsemagasin.

Når aprilnummeret af 'Sundhed - det nye helsemagasin' (foto) kommer på gaden, er det i et oplag på knap 100.000 eksemplarer og med en annoncedækning på godt 30 procent.

Månedsmagasinet udgives af Magasinet Sundhed ApS, som DG Media står bag, og som købte resterne - artikel- og abonnementsbase - af konkursboet i Helse Active Living efter Vermø-konkursen i efteråret 2010. Udgiveren Mediegruppen overtog derimod Helse-navnet og udgiver i dag magasinet Helse i konkurrence med Sundhed - det nye helsemagasin.

”Det er første gang i min tid som redaktør på dette stofområde, at vi
laver 84 sider, hvor de 30 er annoncer,” siger
Sundheds chefredaktør, Jesper Bo Bendtsen, i en pressemeddelelse - og understreger, at annoncerne ikke er solgt til spotpris.

Indtil konkursen i Helse Active Living A/S var Jesper Bo Bendtsen redaktør på det daværende Helse - i dag er han den eneste fastansatte på det nye magasin, Sundhed, der udkom for første gang i december sidste år, og hvis redaktionelle indhold i høj grad er baseret på en række partnerskaber.

”Vi vil på en handlingsvisende måde give gode råd om sundhed og
forebyggelse, så man i det omfang, det er fysisk muligt, selv kan gøre
en aktiv indsats for at påvirke sit liv i en sund retning. I den
forbindelse er bladets troværdighed af væsentlig betydning, hvorfor vi
har indledt indholdssamarbejder med ledende sundhedsaktører som
Danmarks Apotekerforening, Tandlægeforeningen, PsykiatriFonden,
Kræftens Bekæmpelse, Astma-Allergi Danmark, Netdoktor.dk m.fl., der hver især skriver i bladet,” siger Jesper Bo Bendtsen.

Ambitionen for det gratis sundhedsmagasin er bl.a. at nå et oplag, der ligger 10.000-15.000 eksemplarer højere end de 100.000, magasinet nærmer sig i dag.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også