Bil Magasinet bliver fintunet

Bonnier-ejede Benjamin Media har startet en “fintuning” af Bil Magasinet, som vil være synlig i de kommende numre, skriver forlaget i en pressemeddelelse. Det sker for at imødekommer læsernes og annoncørernes ønsker, og det vil resultere i et layout med nye skrifttyper og farver. Også på artikelsiden arbejder magasinet med nye former for biljournalistik, der skal indeholde flere overraskende historier og vinkler.
MediaWatch

Bonnier-ejede Benjamin Media har startet en “fintuning” af Bil Magasinet, som vil være synlig i de kommende numre, skriver forlaget i en pressemeddelelse.

Det sker for at imødekommer læsernes og annoncørernes ønsker, og det vil resultere i et layout med nye skrifttyper og farver. Også på artikelsiden arbejder magasinet med nye former for biljournalistik, der skal indeholde flere overraskende historier og vinkler.

Bladet der snart har eksisteret i 20 år og var det første magasin Benjamin-grundlæggeren Johnny Laursen sendte på gaden, har aldrig haft flere abonnenter, ifølge meddelelsen.

Ud over ændringerne på print, har Bil Magasinet også nye samarbejder på vej. Magasinet har endvidere udbygget sit samarbejde med Bilbasen og producerer desuden video-nyheder om biler til Ritzau samt leverer materiale til artikler til Søndagsavisen og MSN.

Bil Magasinet hører til blandt Bonniers mest læste magasiner med 184.000 læsere om måneden, ifølge de nyeste Gallup-tal for 2. halvår 2010. Det svarer til et fald på cirka 25 pct. sammenlignet med samme periode året før, dog er nedgangen kun på tre pct., hvis man sammenligner med læsertallet for 2. og 3. kvartal 2010. Oplaget var i 2. halvår på 34.541, et fald på 4,7 pct. i forhold til 2. halvår 2009.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også