Se og hør skal råbe højere

Aller-ejede Se og hør er klar med en ny reklamekampagne for det kulørte ugeblad. Den hårde konkurrence om gossip-stoffet kræver nemlig tydeligere branding.
MediaWatch

Sladdermarkedet er benhårdt og i den stadigt stigende konkurrence må også markedets konge, Se og Hør, nu råbe højere for at blive set og hørt. Derfor sætter bladet nu en storstilet reklamekampagne i gang, fortæller chefredaktør Kim Henningsen.

"Vi har skabt et nyt kommunikationskoncept, der i høj grad tager afsæt i Se og Hørs værdier. Konceptet tager udgangspunkt i det pirrende og nysgerrighedsskabende som er en stor del af vores dna. På Se og Hør går vi hver uge efter at underholde vores læsere, og det skal vores markedsføring også gøre. Vi har derfor valgt fire klassiske Se og Hør-historier som omdrejningspunkt for vores film, og så givet dem det lille twist, der forhåbentlig vækker folks nysgerrighed," siger Kim Henningsen til MediaWatch.

Kommunikationskonceptet med slogaer skabt i samarbejde med reklamebureaet McCann Copenhagen

"Se og Hør er et brand, der trækker stærke reaktioner, og det gør det til et rigtig interessant produkt for et bureau at arbejde med," siger adm. dir. Morten Ingemann, McCann til bureaubiz.dk og han tilføjer:

"Udfordringen i kommunikationen på et sådan produkt er at finde den rette balance mellem det højtråbende og mere underspillede. Vi synes, vi har fundet helt ind til nerven i Se og Hør og kommunikeret det uden dikkedarer."

Se og hørs oplag har været faldende gennem flere år og nåede i en enkelt måned i 2010 under de 150.000 eksemplarer, men ligger ellers på omkring 160.000 eksemplarer. Men Se og hør er fortsat landets mest læste ugeblad.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også