"Modeugen interesserer ikke alle brugere"

Modeugen i København er en stor begivenhed - især for københavnere, så eurowoman.dk opretholder den brede dækning, selvom der også livestreames fra shows og satses på særarrangementer.
MediaWatch

Hvilke særlige tiltag har I i forbindelse med modeugen?

"På eurowoman.dk rapporterer vi hver dag fra modeugen og kårer blandt andet dagens bedste show, dagens look og front row. Vi har også reportere ude for at knipse masser af cool gadestil. Det er den personlige vinkel, som gør modeugen mere tilgængelig for brugerne. Derfor nævner vi også, hvilke events, der er åbne for offentligheden, og vi livestreamer modeshows fra Bruuns Bazaar, Baum und Pferdgarten. Vi havde også vores eget kamerahold ude til Hugo Boss-showet, hvor vi fik et interview med Coco Sumner, der sang live. Torsdag havde vi et arrangement i Filippa K for vores abonnementer, hvor man kunne shoppe de nye tendenser og få lidt mad og drikke, så læserne bliver en del af modeugen."

Regner I med at kunne mærke en stigning i jeres trafik på sitet under modeugen og i så fald, varer effekten ved?

"I takt med at web-tv og livestremaing af shows bliver mere populært, kan vi se at brugernes interesse for at følge med bliver større, så vi mærker en stigning. Men modeugen er en lukket branchefest, og tøjet er først i butikkerne om et halvt år, derfor har den ikke alles interesse, så vi sørger selvfølgelig for, at vægte modeuge-stoffet i forhold til vores andre daglige opdateringer. Hvis man er hard core modeinteresseret, går man også ind på Copenhagen Fashion Weeks site eller følger sin yndlingsblogger."

Kan modeugen aflæses på jeres oplag, hvis I dækker den i magasinet?

"Vores catwalk-nummer med alle de nye kollektioner er et af de numre, der sælger bedst, og der vil annoncørerne gerne ligge med deres nye kampagner."

Har I oplevet stigende interesse fra annoncørerne op til og evt. efter modeugen - og er det i så fald både digitalt og på tryk?

"Vi mærker det mest på print, hvor designerne profilerer deres kollektioner, men trafikken på sitet er generelt god, for vi har mange loyale brugere."

Hvordan adskiller jeres dækning sig fra de andre modemagasiners dækning?

"Vi er klar over, at modeugen i København ikke interesserer alle, så vi opdaterer hver dag sitet med shoppeguides og skønhedsstof ud over indhold fra modeugen, så der er noget for alle brugere. Man skal passe på med at dedikere hele sitet til kun en event, for brugerne skal altid kunne regne med at finde noget der interesserer dem hos os."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også