MediaWatch

"De gode placeringer har været udsolgt længe"

Annoncørerne har i god tid sikret sig bannerreklamer på elle.dk i modeugen, siger chefred. Cecilie Christiansen, som også har indgået tv-samarbejde og sat læserne på forsiden.

Elle gi'r den som andre modemedier gas online i modeugen - her fortæller chefredaktør Cecilie Christensen hvordan.

Hvilke særlige tiltag har I i forbindelse med modeugen?

"Elle har under modeugen indgået samarbejdet med Kanal 4, der torsdag optager live i Magasin. Elles AD'ere sidder klar til at lave forsider til forbipasserende under programmet, Elle har været rundt til diverse shows og interviewet gæster på den røde løber, og endelig gæster jeg programmet og fortæller lidt om modeugens betydning for Elle. Vi blogger naturligvis på elle.dk - som vi plejer - ligesom vi har været rundt og optage web-tv til sitet også."

Regner I med at kunne mærke en stigning i jeres trafik på sitet under modeugen og i så fald, varer effekten ved?

"Elle.dk er inde i et massiv vækst i øjeblikket - og den vækst regner vi bestemt med fortsætter under og efter modeugen."

Kan modeugen aflæses på jeres oplag, hvis I dækker den i magasinet?

"Nej modeugen som sådan kan ikke direkte måles på vores oplag. Men de indtryk, vi får under modeugen, er - sammen med de internationale modeuger - med til at danne grundstenen for det, vi kommer til at arbejde med i den kommende sæson (efterår/vinter 2011, red.)."

Har I oplevet stigende interesse fra annoncørerne op til og evt. efter modeugen - og er det i så fald både digitalt og på tryk?

"Især digitalt oplever vi en stigende interesse fra annoncørerne under modeugen. De gode placeringer har været udsolgt længe. Men også printannonører er aktive omkring modeugen - men det hænger nu også sammen med, at de store modenumre - i foråret februar- og martsudgaverne; i efteråret august- og septembernumrene - hvor den nye sæson kickstartes, udkommer omkring modeugerne."

Hvordan adskiller jeres dækning sig fra de andre modemagasiners dækning?

"Vores samarbejde med Kanal 4 er nok der, hvor vi i år adskiller os tydeligst. Tidligere har vi bla. - som de første herhjemme i øvrigt - dækket modeugen via liveblogging fra første række. Derudover har vi i dag torsdag "pakket" Metroexpress ind i den nye Elle-forside. Igen for at gøre opmærksom på, at København er indhyllet i mode i disse dage. Generelt forsøger vi hver sæson at finde nye uprøvede tangenter at slå på."

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs