MediaWatch

Euroman på Ipad

Egmonts Euroman er klar til Ipad'en, hvis Apple accepterer bladets "smukke, afklædte kvinder", siger chefredaktør Mads Lange.

Bonnier er kommet først med at lancere to magasiner til Ipad'en, men nu melder Egmont Magasiner sig ind i kapløbet og udgiver livsstilsmagasinet Euroman som Ipad-app.

Ligesom de to foregående Ipad-magasiner fra Bonnier, Illustreret Videnskab og Bil Magasinet, er Euroman primært målrettet mænd.

Euromans intro-app bliver gratis og vil herefter koste det samme som printudgaven, dog er den gratis for abonnenter af det trykte magasin.

Fra 17. februar vil det udkomme hver måned som en version af det trykte magasin tilføjet interaktive elementer som musik, levende billeder og andre features.

Planen afhænger dog af, at Apple nikker ja til magasinets mere pikante indhold. Det har eksempelvis Ekstra Bladet fået nej til.

”Vi afventer med spænding Apples godkendelse. Det er ikke nogen hemmelighed, at vi også bringer smukke, afklædte kvinder, i dette tilfælde en serie med Vibe Sørensen, en af verdens mest eftertagtede undertøjsmodeller, og vi håber ikke det spænder ben for os og kommer til at forsinke processen,” siger Mads Lange i en pressemeddelelse.

Når man henter Euromans gratis intro-app, får man samtidig den ”digitale reol”, der fremover holder styr på alle de numre, man har købt, og som vil blive opdateret hver gang der udkommer et nyt nummer, så man selv kan vælge om man vil købe det.

”Her på redaktionen er vi slet ikke færdige med gode gammeldags trykte magasiner, men derfor kan man jo godt lade sig begejstre af nyt. Og det har ikke været svært med Ipad'en. Nogle har måske troet, at tablets er et modelune, der driver over. Det tror vi ikke. Jo mere vi har arbejdet med den, jo flere apps og udstyr der er kommet til den, jo flere anvendelsesmuligheder den har fået, desto gladere er vi blevet for den. Ipad er et fantastisk medie i sin egen ret. Og vi har opdaget, at det er enormt sjov at arbejde med og udvikle, både journalistisk, visuelt og interaktivt. Det er vi overbeviste om, at vores læsere vil komme til at mærke fremover,” siger Mads Lange.

- TBH

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs