MediaWatch

Takeoff på rejsemagasin fra JP

Jyllands-Posten udvider i februar med det glittede og gratis 'Rejsemagasinet Explorer' målrettet læsere med høj indkomst.

Jyllands-Posten er på vej med et nyt rejsemagasin på glittet papir, som får redaktør Pernille Glavind Olsson (foto) i spidsen.

'Rejsemagasinet Explorer' skal udkomme fire gange om året - første gang i februar - det er gratis og distribueres direkte til 50.000 højindkomst husstande i landet.

”Magasinet distribueres til en række af landets største byer og når frem til husstande med høje indkomster. Dermed er annoncørerne sikret et købedygtigt publikum,” siger annoncedirektør Morten Werge Kallmayer, Jyllands-Posten, i en pressemeddelelse.

Redaktionelt vil indholdet spænde fra at dække kulturelle, luksuriøse og mere aktivitetsprægede rejser såvel som shopping-,
gourmet- og storbyoplevelser.

”Rejsemagasinet Explorer er for de mest rejselystne danskere. Det skal være et magasin med uafhængig journalistik af høj kvalitet, et magasin man lader ligge fremme på sofabordet til løbende inspiration og dagdrømmeri,” siger chefredaktør Henrik Thomsen,
Jyllands-Posten, i meddelelsen.

- LR

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelse i Ekstra Bladets ledelse, Podimo henter trecifret millionbeløb og Zentropa-chef frygter "international leverpostej" i dansk fiktiion er nogle af de vinde, der har blæst og formet det danske medielandskab i denne uge. Få dit overblik her.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs