Benjamin lancerer nyt magasin til 40+
Benjamin Media vil også ind på magasinmarkedet målrettet de voksne kvinder - det skal ske med månedsmagasinet 'Liv'.
Philip Shange
Benjamin er ude efter de voksne kvinder.
Aller Media har i efteråret slået hårdt på tromme for primetime-segmentet, og nu følger Benjamin Media trop med udgivelsen af et nyt månedsmagasin 'Liv'.
Succesmodel fra Norge
Det er ikke mindst internationale erfaringer, der har givet Benjamin blod på tanden. ”Der har været en voldsom fremgang de seneste år på 'Tara' specielt i Norge - både hvad angår bladsalg, hvor Tara nu er det største kvindemagasin i Norge, og på annoncesalget, hvor der har været en vækst på 60 procent over de seneste to år,” siger Jesper Buchvald, adm. direktør for Benjamin Media i meddelelsen. En dansk versionering af Tara er blevet overvejet og testet undervejs, men Benjamin har valgt at satse på eget koncept - og tror på, at annoncørerne for alvor er ved at se fidusen i den voksne primetime-målgruppe.
”Fremgangen i annoncesalget viser også, at annoncørerne i den grad har fået øjnene op for 40+ kvinderne som en attraktiv målgruppe, der både har tid, lyst og mulighed for at opleve nyt og bruge penge på det,” siger Jesper Buchvald.
Benjamin forsøgte sig i 2006 med magasinet Nova rettet mod de 30-55-årige - men lukkede det ned igen efter godt et år.