Anders And i offensiven

Næste nummer af Anders And-bladet bliver fulgt op mobile og digitale tiltag fra Egmont Serieforlaget, som skal sikre bladets position i danske børneværelser.
MediaWatch

Det har ikke været nemt at hedde Anders And i de senere år, hvor oplag og læsertal for den traditionsrige tegneserie er faldet drastisk.

Men nu forsøger Egmont Serieforlaget at trække ænderne ind i den digitale tidsalder med udgivelsen af næste nummer 16. september, hvor de kommer på besøg i Danmark.

Historien 'Turen går til Danmark' er udstyret med såkaldte 2D koder, der giver læseren mulighed for at supplere læsningen med en digital oplevelse. Med sin mobiltelefon kan man scanne koderne, der er placeret flere steder i historien, og hente applikationer til sin mobiltelefon, f. eks. billeder af figuren ”Slibri Lee” (Sydney Lee) og ”Lars Grynte Grismussen” (Lars Løkke Rasmussen), skriver Egmont Serieforlaget i en pressemeddelelse.

Samtidig lancerer Anders And-bladet et nyt website; andersandplus.dk. Det henvender sig primært til voksne og skal fungere som et supplement til Anders And bladets børnesite; andeby.dk. Her ruller Egmont Serieforlaget for alvor de tunge kanoner ud og fortæller om bladets kulturelle betydning og dets betydning for børns læsevaner krydret med ekspertvurderinger.

Derudover er Anders And bladet led i et skoleprojekt i Ringkøbing-Skjern Kommune, hvor det bruges som redskab i læseundervisningen i de mindre klasser.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også