Vermø-konkurs: C'est reddet

Gratismagasinet C'est var som kommende Vermø-partner tæt på at blive revet med af Vermøs konkurs.
Tine Brødegaard Hansen

Anja Jensen kan ånde lettet op i sin lejlighed i Ørestaden, hvorfra hun driver gratismagasinet C'est om mode og skønhed. Magasinet skulle efter planen have været en del af et nyt selskab, Vermø Medier, under Vermø A/S, der nu er gået konkurs.

Men i sommer ændrede Anja Jensen mening og bevarede C'est i dets vante omgivelser. Hun følte sig ikke sikker på, at det ville sikre magasinet overlevelse at blive en del af Vermø Medier, som også talte gratistitler som X+Y, Boyzhood, Girlfrienz.

Motivationen for at indgå i Vermø var at få mere fritid, siger Anja Jensen:

"Jeg driver magasinet alene på fjerde år, og jeg trængte til at blive aflastet, så mit arbejdsliv ikke slutter kl. to om natten hver dag. Jeg håbede, at en aftale med Vermø ville sikre mig noget mere frihed, ro og tryghed."

Sådan skulle det dog ikke gå og i dag er en politianmeldelse på vej mod Jan Vermø, der ifølge bestyrelsesformand Réné Jull Jørgensen har manipuleret med regnskaberne.

Jan Vermø blev i krisetiderne kendt for at opkøbe konkurstruede magasiner og selskaber, såsom Jungersted Media, Tjeck, Helse og Cross Borders gratismagasiner. Jan Vermø nåede ydermere at melde ud, at han ville lancere gratismagasinet X-klusiv på Frederiksberg til august.

Ifølge Anja Jensen har C'est givet et mindre overskud i 2009. Hun har en fastansat grafiker og cirka 20 freelancere tilknyttet. C'est udkommer i et samlet oplag på 25.000 eksemplarer i Ålborg, Århus, Odense, Nordsjælland og Storkøbenhavn. Magasinet ligger hos lokale caféer, modebutikker, frisører, skønhedsklinikker, restauranter, fitnesscentre samt hos alle annoncører.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også