Oplag: Ugeblade taber sommer-terræn

Nok var juli varm, men den fik ikke salget af ugebladene til at gløde. Tværtimod er det samlede ugebladsoplag fra Aller Media og Egmont dalet med 98.400 eksemplarer i juli i år, når man sammenligner med juli 2009, svarende til et fald på 7,4 pct. Dermed er der sat fart på juli-oplagstabet, for i juni 2009 tabte ugebladene blot 40.700 eksemplarer i forhold til juni 2008, eller tre pct. af deres samlede oplag.
Tine Brødegaard Hansen

Nok var juli varm, men den fik ikke salget af ugebladene til at gløde. Tværtimod er det samlede ugebladsoplag fra Aller Media og Egmont dalet med 98.400 eksemplarer i juli i år, når man sammenligner med juli 2009, svarende til et fald på 7,4 pct.

Dermed er der sat fart på juli-oplagstabet, for i juni 2009 tabte ugebladene blot 40.700 eksemplarer i forhold til juni 2008, eller tre pct. af deres samlede oplag.

I procent stikker oplagstabene også mere ud i år, hvor kun to titler går frem, mens ti går tilbage. Derimod vandt fire titler i 2009 mere oplag end de havde året før.

Kig Ind topper tilbagegangen med et minus på 24,1 pct. fulgt af Ude og Hjemme, der går tilbage med 13,5 pct. Også Billed Bladet og Hendes Verden havde i juli måned fald på næsten ti procent.

Derimod er Femina igen i fremgang i juli med en stigning på 3,3 pct. der rækker til en førsteplads, mens ærkerivalen Alt for Damerne går tilsvarende tilbage. I juni måned var stillingen nærmest omvendt. Da gik Femina ca. ti pct. tilbage, mens ALT viste et oplagsplus på seks pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også