Mad & Bolig bliver månedsmagasin

Efter en relancering i efteråret 2009 er Aller Media så tilfredse med Mad & Boligs udvikling, at magasinet udkommer hver måned frem for ti gange om året fra 1. oktober.
MediaWatch

Efter en relancering i efteråret 2009 er Aller Media så tilfredse med Mad & Boligs udvikling, at magasinet udkommer hver måned frem for ti gange om året fra 1. oktober.

”Det er glædeligt at kunne konstatere, at vores ændringer af bladet virker. Men det er også et resultat af, at vi har afholdt workshops for vores annoncører, fokusgrupper med vores læsere og foretaget flere pagetraffic analyser blandt køberne, så vi har været helt sikre på, hvad vi skulle forandre og forynge,” siger chefredaktør for Mad & Bolig, Søren Anker Madsen i en pressemeddelelse.

Mad & Bolig er det største magasin om mad fra de store forlagshuse, hvis man ser på tallene fra Dansk Oplagskontrol for 2. halvår 2009. Oplaget viste en lille stigning sammenlignet med samme periode i 2008.

Magasinets profil og redaktionalle koncept er strammet op, så det fremstår mere moderne men stadig hyggeligt, skriver Aller Media.

Også sitet madogbolig.dk er i udvikling og har netop lanceret en pop-up tv-kanal med bl.a. vinskole. Sitet havde i maj 18.000 brugere ifølge tal fra FDIM.

"Vi har først lige taget hul på at realisere vores planer for det nye website, og ser frem til at kunne præsentere flere nye initiativer i løbet af efteråret – bl.a. flere tv-kanaler med mad, rejser og indretning,” siger Søren Anker Madsen.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også