UGEN.dk lukker

Det digitale magasin UGEN, som blev lanceret af Berlingske Media sidste år, kommer alligevel ikke igen efter sommerferien. Ifølge koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, var økonomien ikke lovende nok til at fortsætte det digitale eksperiment:
Christian Grunert Pedersen

Det digitale magasin UGEN, som blev lanceret af Berlingske Media sidste år, kommer alligevel ikke igen efter sommerferien.

Ifølge koncernchef i Berlingske Media, Lisbeth Knudsen, var økonomien ikke lovende nok til at fortsætte det digitale eksperiment:

”Sådan er det nu engang i den digitale verden. Der skal vi kunne bryde nogle grænser med nye initiativer. Nogle gange vil det lykkes. Andre gange slår det fejl i forhold til markedet, og så lukker vi ned og kommer videre med noget nyt,” siger Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Berlingske er i gang med at udvikle andre typer af betalingskoncepter efter freemium-modellen med noget gratis og noget betalt indhold, og i de fremtidige overvejelser indgår det at bruge både navnet UGEN og nogle af ideerne fra konceptet i et nyt format.

De to projektansatte medarbejdere på UGEN vil blive tilbudt ansættelse på B.T. i forbindelse med, at avisen skal producere nyheder til den nye radiokanal POP FM, som Berlingske skal drive sammen SBS.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også