Aller, Egmont og Bonnier i fælles reklamefremstød

Nordens tre største magasinudgivere, Aller, Bonnier og  Egmont, deltager i en fælles reklamekampagne, der starter i næste uge og vil køre på print, tv og internet samt på outdoor-reklamer i de kommende fem uger. Det skriver svenske Bonnier i en pressemeddelelse.
MediaWatch

Nordens tre største magasinudgivere, Aller, Bonnier og  Egmont, deltager i en fælles reklamekampagne, der starter i næste uge og vil køre på print, tv og internet samt på outdoor-reklamer i de kommende fem uger. Det skriver svenske Bonnier i en pressemeddelelse.

Sloganet "Find din asociale side frem" skal opfordre læserne til at bruge alenetid på magasinlæsning.

"Vi har alle samme interesse i at øge salg og fokus på magasinsektoren i forretningerne," siger Emma Selfvén der er ansvarlig for Bonniers butiksalg af magasiner.

Hun afviser, at den fælles kampagne kan gå ud over Bonniers læsertal. Det er tværtimod vigtigt for magasinbranchen at gøre opmærksom på sig selv, for mens de daglig indkøb er i stigning, falder magasinsalget. Det kan på sigt true magasinudgivernes hyldeplads i kiosker og supermarkeder, mener hun.

Bonnier i Sverige lancerer samtidig et selvstændigt initiativ, hvor magasinsælgere tager til 22 forskellige strande i håb om, at friste folk med læsestof, mens de solbader.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også