US: Magasiner på iPad kan blive dyrere end på tryk

Mange forbrugere har håbet, at det ville blive en del billigere at anskaffe sig en iPad version af de trykte magasiner, fordi udgiverne sparer udgifter til tryk og distribution. Men nu skriver adage.com, at iPad-abonnementer til Bonniers 'Popular Science' vil koste mindst dobbelt så meget, som det gør på print.
MediaWatch

Mange forbrugere har håbet, at det ville blive en del billigere at anskaffe sig en iPad version af de trykte magasiner, fordi udgiverne sparer udgifter til tryk og distribution. Men nu skriver adage.com, at iPad-abonnementer til Bonniers 'Popular Science' vil koste mindst dobbelt så meget, som det gør på print.

Et års abonnement på Popular Science i den trykte version løber op i 12$ gennem bestilling på magasinets hjemmeside eller 10$ på Amazon. Et års abonnement til iPad-udgaven vil dog komme til at koste 29,95 dollar hvilket svarer til 2,50 dollar per udgave mod de ellers 83 cent.

Forbrugerne må ændre på deres forventninger, siger Andrew Degenholtz, direktør i ValueMags og pointerer over for Adage:

"De tænker, ‘Vi fælder ikke nogen træer, bruger ikke blæk og har ingen transportudgifter', men der er betydelige redaktionelle udgifter, så det er forståeligt, at magasinudgiverne vil tage en højere pris for abonnementerne. Du kan altid sænke prisen, men du kan ikke forhøje den på et senere tidspunkt.”

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også