Bonus trækker Benjamin-resultat ned

Benjamin Media kom ud af 2009 med et minus på 27 mio. kr., grundet ekstraordinære bonusbeløb til medarbejderne og tre lukkede magasiner.
MediaWatch

Benjamin Medias resultat for 2009 var et minus på 27 mio. kr. efter skat - mod et overskud i 2008 på 25,7 mio. kr.

Det skyldes, at Johnny Laursens endelige salg af Benjamin Media til Bonnier Publications i 2009 har udløst ekstraordinære bonusbeløb til medarbejderne på grund af deres aktieoptioner.

Derudover kostede lukningen af Benjamin Medias tre licensmagasiner, Arena, FHM og Cosmopolitan, ti mio. kr., hvilket samlet set giver et beløb på 42 mio. kr. til engangs- og ekstraordinære poster.

I 2010 forventer ledelsen ifølge årsregnskabet igen at få et positivt resultat.

Benjamin Media udgiver nu de seks magasiner Woman, Costume, M!, BoligMagasinet, BilMagasinet og Vmax, hvoraf flere er i fremgang målt på læsertal og annonceandele.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også