IUM: Tilpas lokalmagasiner til annoncører

Berlingske Media får ros for lanceringen af 16 lokalmagasiner fra mediebureauet IUM, men annoncørerne skal have mulighed for målrettede annoncer.
MediaWatch

Til sommer sender Berlingske Media 16 lokale magasiner på gaden i et samlet oplag på 523.000 hvert kvartal.

Tina Malmstrøm, print director på mediebureauet IUM, tager godt imod satsningen, men hun lægger vægt på, at selvom en del af det redaktionelle indhold såvel som annoncer vil være ens i de forskellige lokaludgaver, er unikt indhold og unikke annoncer nødvendige.

"Ideen med at lancere et kvartalsmagasin med livsstilsstof og lokalt indhold, tror jeg, vil blive modtaget godt hos både læserne og annoncørerne. Det er dog afgørende for annoncørerne, at de kan få ændret deres materiale for hver udgivelse, således at de kan have en lokal afmelding til eksempelvis en nærliggende butik eller kan have særligt tilbud for borgerne i et givent område område," siger Tina Malmstrøm på IUM's blog og tilføjer:

"Hvis annoncen skal være den samme i alle områderne vil interessen for detailhandlen ikke være ligeså stor, da de så lige så vel kan benytte de øvrige landsdækkende medier."

Hun vurderer, at lokalmagasinerne samlet set vil styrke Berlingske Medias lokale profil og skabe en bedre dækning vest for Storebælt, hvor Jyllandsposten traditionelt har været stærkere.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også