Cecilie Christiansen i Talent 100

Elles chefredaktør Cecilie Christiansen er en af de 100 unge talenter som Berlingske Nyhedsmagasin sætter fokus på i et særnummer.
MediaWatch

Cecilie Christiansen (35) kan ud over titlen som chefredaktør for Allers 'Elle' kalde sig et 'ungt talent'. I hvert fald er hun kommet på Berlingske Nyhedsmagasins årlige liste over 100 unge talenter inden for faggruppen HR og kommunikation.

I 2002 blev Cecilie Christiansen uddannet jurist, men journalistikken trak hende først til gratismagasient Where2Go, der nu er Aller-ejet, hvor hun var redaktionschef fra 2003-4 og siden chefredaktør. I 2008 blev hun headhuntet til stillingen som chefredaktør for den danske udgave af Elle.

Det job kræver både brand-bevidsthed og købmandskab, lyder det fra Allers udgiverdirektør Pernille Aalund.

"Det første og vigtigste er, at hun skal være brandet, hun skal være Elle og definere det så nøjagtigt og karakterfyldt, at det kan udkonkurrere konkurrenterne. For det andet skal hun være en god købmand, hun skal kunne skrue en forretning sammen," siger Pernille Aalund til Berlingske Nyhedsmagasin.

Elle har et oplag på 30.000 og har dermed indhentet Egmonts Eurowoman. Benjamins Costume har det største oplag. Der er endnu et stykke vej til at indhente konkurrenterne målt på læsertal, hvor Elle har 95.000 mod Eurowomans 165.000 og Costumes 144.000, ifølge Galluptal fra 2. halvår 2009.

- TBH
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også