Eurowoman: Vi har bedste køberprofil

Eurowomans læsere er bedst, når det gælder uddannelse, indkomst og forbrug, siger chefred. Anne Lose som reaktion på, at Costume har flest læsere fra 18-45 år.
Tine Brødegaard Hansen

Chefredaktør Anne Lose på Egmonts Eurowoman bestrider ikke, at Costume har flere læsere end hendes blad i alderen 18 til 45 år, men i gruppen fra 20 til 45 år er Eurowoman størst, siger hun.

"Costume har yngre læsere end os, men vores læsere har generelt en højere indkomst og en bedre uddannelse. Det giver den bedste køberprofil, så må de andre gerne have bedre fat i de helt unge," siger Anne Lose.

Urentabelt oplag væk
Costume har det næsthøjeste læsertal af modebladene med 144.000 i 2. halvår 2009. En stigning på 8.000 læsere. Eurowoman ligger i front med 165.000 læsere, men har mistet 4.000 sammenlignet med samme periode året før.

Også Eurowomans oplag er faldet med 14,5 procent til 26.000 mod Costumes oplag på 43.740. Men det bekymrer ikke Anne Lose.

"Vi har skåret det urentable oplag væk, og det er årsag til faldet, men vi er super tilfredse med både vores oplag, læsertal og brugertal," siger Anne Lose.

Eurowoman.dk havde i januar 30757 brugere mod costume.dk's 42320 brugere, ifølge tal fra FDIM.

Budgetmoden bliver
Redaktionelt mener Anne Lose heller ikke, at Costume og Eurowoman kan sammenlignes.

"Vi har en mere intellektuel tilgang til mode, hvor vi stadig fokuserer på shopping og skønhed men går mere i dybden, for eksempel når vi har temanumre om økologi og velgørenhed."

Næste udgave fokuserer på New York og temanumrene er noget Eurowoman vil videreudvikle i 2010. Det budgetvenlige tiltag der blev indført mens krisen var på sit højeste, modeserien 'chik for en slik', er blevet til en fast side i magasinet, som ikke bliver pillet væk, selvom krisen aftager.

"Vi vil gerne vise mode der ikke er så dyr, men vores læsere forventer også eksklusive modeserier."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også