Gucci gnaven på 'Tænk'

Forbrugerbladet 'Tænk' har fået modemærket Gucci på nakken. Selskabet mener, at Tænks januarforside går for tæt på Guccis varemærke.
MediaWatch

Et velkendt mærkevaremønster breder sig over forsiden på forbrugerbladet 'Tænks' januarudgave. Har man hang til luksus, genkender man det som Guccis. Det har fået selskabet til at sende en advokat i brechen for deres rettigheder, skriver journalisten.dk.

Medier må gerne peppe artikler op med relevante illustrationer, men når det gælder forsiden, der tjener som blikfang, er sagen mere speget. Den kan nemlig sælge abonnementer og på den måde have lukreret på Guccis varemærke.

'Tænk' er muligvis gået for langt, siger advokat med speciale inden for varemærker og ophavsret, Erling Borchermen til journalisten.dk. Men mediernes ytringsfrihed er stærkt beskyttet af paragraf 10 i Menneskerettighedskonventionen, og det kan tale for, at Tænk klarer frisag.

- TBH


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også