Elle i samarbejde med TopModel

En forside på Elle er en af de præmier, vinderen af 'TopModel' på Kanal 4 kan se frem til. Elles chefredaktør, Cecilie Christiansen, forventer, at det vil øge kendskabet til modemagasinet.
Tine Brødegaard Hansen

Når den danske version af programmet TopModel løber over skærmen til april, er det med Aller Medias 'Elle' som partner.

'Bazar', der også udgives af Aller, har tidligere samarbejdet med Kanal 4 om programmet 'Model på 1 dag', uden at det gav synderlig gevinst på oplag og læsertal. Men Elles chefredaktør Cecilie Christiansen tror på, at tv-samarbejdet gavner magasinet.

"Kanal 4's seere er præcis i vores målgruppe af kvinder mellem 19 til 40 år. Elle er kun udkommet i halvandet år i Danmark, så min forventning er, at vores deltagelse i programmet vil øge kendskabet. Det kan jo blandt andet være en hjælp i forhold til oplag- og læsertal," siger Cecilie Christiansen.

Hun mener ikke at sammenligningen med 'Model på 1 dag' holder.

"'TopModel' er et stærkt internationalt koncept med succes i mange lande. Det giver os fælles rødder, for Elle er også et internationalt magasin (det udkommer i 42 lande, red.)."

Elle får indflydelse
Aftalen med TopModel-holdet betyder også, at Elle har medindflydelse på, hvilke fotografer, stylister og makeup-artister der anvendes til de forskellige fotooptagelser, modellerne in spe skal igennem.

"Og det har været en afgørende parameter, da Elle kun arbejder med branchens mest talentfulde og de allerdygtigste," siger Cecilie Christiansen.

Vært på programmet bliver Caroline Fleming. Dommerpanelet vil bestå af folk fra modebranchen samt af Cecilie Christiansen i flere af programmerne. Derudover kommer vinderen på forsiden af Elle.

TV3 har første gang i 2005 sendt 'Skandinaviens næste Topmodel' baseret på samme format, hvor piger fra Norge, Sverige og Danmark dystede mod hinanden. Serien blev sendt i tre sæsoner og ingen af deltagerne fra Danmark opnåede at vinde finalen.

På verdensplan udkommer Elle i et månedligt oplag på seks millioner eksemplarer og har 23 millioner læsere.

Dansk Elle har et oplag på ca. 30.000 og et læsertal på 95.000 ifølge de seneste tal fra Dansk Oplagskontrol og Gallup.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Læs også