Bonnier taber over 100 mio. kr.

Bonnier-koncernens årsregnskab for 2009 viser et minus på næsten 168 mio. kr.
MediaWatch

"Ekstremt hårdt med positive overraskelser", sådan lyder overskriften på Bonniers årsregnskab med koncernens egne ord.

Trods en stigning i omsætningen på fire procent til ca. 22,6 mia. kr. landede resultatet efter skat på minus 168 mio. kr., en forværring på 1,2 mia. kr. sammenlignet med året før.

Bonnier har primært købet af Canal+ at takke for stigningen i omsætning, som blev tilført ca. to mia. kr. på den konto.

Annonceindtægterne faldt med 1,7 mia. kr. eller 21 procent sammenlignet med 2008. Derudover har renter og afskrivninger på goodwill samt ufordelagtige kursændringer i udenlandsk valuta satte sine spor i regnskabet, ifølge en pressemeddelelse fra Bonnier.

Magasin-delen af Bonnier trækkes trods overskud i Danmark og Sverige ned til et minus på 9,5 mio. kr., hvilket især skyldes det hårde annoncemarked i USA.

Bonnier-koncernen har primært fremgang når det gælder tv, film og det tyske bogmarked, mens især morgenaviserne fortsat har det hårdt og giver et minus på 276 mio. kr., skriver resumé.se.

Se pressemeddelelsen om årsregnskabet her.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også