Vogue planlægger mikrobetaling

Dele af indholdet på modemagasinet Vogues site, kommer til at koste. Selskabet bag, Condé Nast, har hyret webkonsulent-firmaet bag præsident Obamas valgkampagne.
MediaWatch

De hjalp Barack Obama med at indsamle cirka 500 millioner dollar online, nu skal webkonsulent-firmaet Blue State Digital hjælpe modemagasinet Vogue med at finde nye indtægter. Det skriver wsj.com.

Brugere af vogue.com må ruste sig til, at et abonnement til dele af indholdet på sitet vil koste penge, siger Tom Florio, udgiverdirektør for Vogue, ifølge Wall Street Journal-bloggeren Russel Adams.

Målet er at overføre den strategi der førte til præsidents Obamas succesfulde onlinekampagne til Vogue.

Et af midlerne er en såkaldt 'relations-stige', der skal identificere alle de forskellige kontakter Vogue har med potentielle læsere og brugere fra dem der læser en artikel om magasinet, til dem der køber en kjole vist i det. Hvorimod en normal tilgang er at identificere en målgruppe og derefter at bede den om penge, skriver Russel Adams.

Ved at forstå, alle de måder brugerne møder og bruger brandet Vogue på, bliver det i højere grad muligt at møde deres behov og at tjene penge på dem, mener Tom Florio.

- TBH

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også