Femina frygter ikke læserflugt
To printchefers kritiske kommentarer til Allers Femina sammenlignet med konkurrenten Egmonts Alt for Damerne, ryster ikke udgiverdirektør på Aller, Per Ingdal.
"Det er naturligt, at en ny chefredaktør på Alt for damerne udvikler bladet, og vi er tilfredse med, hvis der bliver større forskel på de to blade, for vi mener, at det vil være til gavn for dem begge," siger Per Ingdal.
Printcheferne fremhæver, at "Feminas profil er lidt for pæn" og at Alt for Damerne kan få mere held med at tiltrække yngre og flere læsere, men det afviser Per Ingdal.
"Det nye Femina har fået massiv positiv respons på, og vi vil fortsætte med at udvikle bladet i takt med vores læseres ønsker. Vi fastholder målgruppen som moderne kvinder 25-45 år, og har ikke noget ønske om at have et endnu yngre fokus," siger Per Ingdal.
Han er tilfreds med Feminas relancering, der primært har stået på i foråret og sommeren og hvor "det strategiske udgangspunkt er, at Femina skal give læserne inspiration til alle det moderne kvindelivs sider".
I de seneste tre måneder er oplagskurven for de to blade gået i hver sin retning, og Feminas peger nedad, indtil da var bladets oplagstal i stigning i år. Tallene kan dog hurtigt ændre sig i takt med marketingskampagner.