Aller planlægger pengespil

Ugebladslæsere er en oplagt målgruppe, hvis spillelovgivningen bliver liberaliseret. Aller Media har spilsiden pling.dk i luften og er klar til at tilføje pengespil.
Troels Gadegaard Frølich

Mens bookmakerne allerede har godt fat i de danske oddset- og pokerspillere med annoncer i aviser og tv, ligger der stadig et uopdyrkede land hos ugebladene og deres læsere. Og det er ugebladene også selv klar over:

”Vi ser dét at tilbyde for eksempel bingospil på nettet som en naturlig forlængelse af vores krydsord og konkurrencer. Derfor har vi allerede lanceret hjemmesiden pling.dk, for at vi kan gøre os nogle erfaringer og positionere os på markedet,” siger Jesper Ulsø, kommerciel direktør i Aller Media.

”Vi har rigtig god kontakt til en gruppe læsere, som ikke spiller på nettet endnu, og det er en fordel.”

En række danske aviser har vist interesse for spillemarkedet, hvis lovgivningen bliver liberaliseret. Men også ugebladene kan have oplagte interesse i at gå ind på markedet, fordi de har en anden og mere uopdyrket målgruppe, bekræfter spiludbyderen Unibet.

”Vi bruger det udtryk, at det danske spillemarked allerede er modent. Internetadgangen i Danmark er tæt på 100 procent, og udbyderne har allerede godt fat i spillerne, så jeg tror ikke, markedet ligefrem vil eksplodere, når liberaliseringen kommer. Dråben har for længst udhulet stenen. Der, hvor der kan være interessante områder på det danske spillemarked, er måske hos ugebladslæserne,” siger Per Marxen, pressechef hos Unibet.

Familie- og kvindespil til Aller-folket
Når et medie giver sig i kast med spiludbud, viser erfaringerne fra udlandet, at det ofte sker i samarbejde med spiludbyderne. Det foregår typisk ved såkaldte ’white label’-aftaler, hvor spiludbyderne stiller software til rådighed, og overskuddet deles mellem spiludbyder og medie.

”Der bør helst ikke må være for stort sammenfald mellem avisernes læsere og de mennesker, som allerede er kunder hos spiludbyderne. Et samarbejde vil afhænge af hvor stort et potentiale, der er for nye kundesegmenter – ellers det næppe rentabelt for spiludbyderen,” siger Per Marxen.

Aller Medias kommercielle direktør fortæller, at pling.dk netop har valgt at operere i den mindre ’hårde’ del af spillebranchen. Det er ikke sportsvæddemål og poker, men derimod det, Jesper Ulsø kalder ’casual gaming’ – ”familie- og kvindespil” – som appellerer til Allers læserskare. Og de kan blive suppleret med muligheden for kontante gevinster.

”Vi taler med en række spiludbydere om at tilføje pengespil på pling.dk,” siger Jesper Ulsø.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også