Magasin udkommer med skærm til reklamer

Magasinet Entertainment Weekly bringer i næste udgave levende annoncer på en ultratynd skærm indbygget i magasinsiden.
MediaWatch

En udvalgt gruppe af det amerikanske magasin Entertainment Weekly’s læsere kan se frem til en meget opsigtsvækkende annonce i næste måned. På en af siderne er der nemlig "indbygget" en papirtynd skærm, som vil afspille spots med værter fra tv-stationen CBS samt en reklame for Pepsi. Det skriver ft.com.

Teknologien er udviklet af det amerikanske firma Americhip og fungerer som en højteknologisk udgave af det klassiske lykønskningskort, der begynder at spiller, når læseren bladrer op på den relevante side.

CBS, Pepsi og udgiveren af Entertainment Weekly, Time Warner-koncernen, er gået sammen om at finansiere reklamen, og selvom omkostningerne ikke er offentliggjort, vurderer en ikke navngiven leder i magasinindustrien, som ft.dk har talt med, at produktionsprisen langt overstiger de ni amerikanske cent, det koster at trykke en helsidesannonce i farver. Således skulle 100.000 kopier koste et mindre millionbeløb. I dollars vel at mærke.

Fagre nye markedsføring
Alligevel håber de tre virksomheder, at annoncen vil skabe så meget opmærksomhed, at de høje udgifter alligevel kan berettiges. Og investeringsvilligheden understreger annoncørernes vilje til at finde nye måder at markedsføre sig på i en tid, hvor blandt andet harddiskoptagere og digitalt tv gør det muligt at undvige reklamer i tv.

”Det er en del af fremtiden – en måde at nå forbrugere på nye og spændende måder,” siger George Schweitzer, marketingschef i CBS således til ft.com.

Entertainment Weekly udkommer i 1,8 mio. eksemplarer, men det er endnu ikke besluttet, hvor mange udgaver af magasinet, der bliver forsynet med reklamen, der er på størrelse med skærmen på en mobiltelefon. Det bliver dog i første omgang abonnenter i Los Angeles og New York, som får glæde af den nye teknologi.

 



Læsere af Harry Potter-bøgerne vil nikke genkendende til de bevægelige billeder i troldmandsverdenens avis, The Daily Prophet. Snart bliver det virkelighed - i Entertainment Weekly.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også