Modemagasiner dør ikke

Aviser og fagmagasiner vil ende på nettet, men modemagasiner vil bestå på print spår den amerikanske forsker Jeffrey Cole.

Mens dagbladenes fremtid ligger på nettet, så er der i hvert fald én kategori af magasiner, der stadig har en fremtid på print: modemagasinerne. Det spår den amerikanske forsker, Jeffrey Cole, der er grundlægger og leder af det amerikanske Center for the Digital Future, der i går talte på årets TV Festival på IT Universitetet i København.

"Magasinerne vil også ende på nettet - undtagen dem, der skriver om mode og stil. Modemagasiner bliver læst lige så meget for annoncerne, billederne, parfumeprøverne og den oplevelse kan ikke erstattes online," mener Jeffrey Cole.

Jeffrey Cole baserer sine spådomme på 10 års studier af udviklingen i teenageres medievaner. Og den viser, at teenagere i stigende grad søger og læser nyheder og andet redaktionel stof online - på computer eller især mobilen, der bliver den vigtigste online device i fremtiden ifølge Jeffrey Cole. Men der er altså intet i verdens teenageres medievaner, der tyder på, at de er klar til at lægge de glittede modeserier og -tips fra sig på print.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også