Bådmagasinet slår magasiner sammen

Bådmagasinets to udgivelser "Bådmagasinet Sejl" og "Bådmagasinet Motor" bliver nu til ét på grund af det dykkende annoncemarked.

Fra på torsdag udkommer Bådmagasinet to magasiner "Bådmagasinet Sejl" og "Bådmagasinet Motor" i ét og samme magasin "Bådmagasinet Sejl & Motor".

Bådmagasinet valgte i begyndelsen af 2008 at splitte deres stof op på de to magasiner henvendt til henholdsvis sejlsports- og motorbådsfolket. Men trods stabile oplagstal for begge magasiner på mellem 9000 og 10.000 eksemplarer er tiden er løbet fra den model.

"Da vi splittede magasinet op i 2008 gik trenden rigtig meget mod nichemagasiner - jo mere niche, jo bedre. Men den udvikling har finanskrisen sat en stopper for. Vores oplagstal har været stabile på begge blade, men annoncemarkedet har ikke kunnet følge med - det blev for meget niche, selvom vi har utrolig godt fat i bådbranchen," siger Søren Øverup, der i stil med mange andre magsinerudgivere har oplevet et drop i annoncemarkedet på 20-25 procent.

Det nye Bådmagasinet Sejl & Motor bliver på 132 sider, hvor stoffet om henholdsvis sejl- og motorbåde fortsat vil være adskilt i magasinet, men altså fremover kommer i samme omslag. Samtidig hæves prisen på magasinet med en femmer til 49,95,- for at matche prisen på konkurrenten, BådNyt. 

"Mere end en nedskæring er det her en manøvre, der ruster os fremadrettet, og som er blevet godt modtaget i branchen. Der er mange annoncører, der overlapper de to stofområder, og som nu slipper for at skulle vælge, om de vil satse på at være i det ene eller andet magasin, f.eks. inden for bådudstyr, finansiering og forsikring," siger Søren Øverup.

- LR

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også