Magasiner – nu med lomme

Amerikanske magasiners seneste tiltag i kampen mod annoncefaldet er salg af forsideplads i en særlig lomme.
MediaWatch

Mens annoncer i stigende grad breder sig på avisforsiderne herhjemme, er amerikanerne som altid gået et skridt videre.

Den seneste recessionstendens skal tilsyneladende findes inden for magasinverdenen, hvor man nu sælger forsideplads på en helt ny måde, nemlig som en fysisk lomme, hvor annoncører kan placere materiale til læserne.

Det beretter The New York Times på sin hjemmeside.

Magasinerne Entertainment Weekly og House Beautiful har ifølge det amerikanske nyhedsmedie begge eksperimenteret med formen, som har pustet liv i diskussionen om vandtætte skotter mellem redaktionelt og kommercielt medieindhold.

”Der er ikke noget galt med annoncer ved siden af redaktionel tekst. Vores bekymring går på brugen af et cover alene med et kommercielt formål,” siger den adm. direktør i de amerikanske magasinredaktørers forbund, Sid Holt, til New York Times.

- ZD

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også