Berlingske Media i magasinstrid

Berlingske Media har planer om at lancere et nyt magasin med navnet Bilen, men et lignende blad bliver allerede udgivet af et mindre forlag.
MediaWatch

Det lille forlag De Luxe ændrede fornyligt navnet på sit bilmagasin til Bilen. Nu overvejer Berlingske at lancere et bilmagasin med samme navn, og det vækker harme hos De Luxe.

"Det er tyndt af Berlingske," lyder det fra adm. direktør Torsten Lehrmann.

Striden bunder i, at De Luxes magasin tidligere blev udgivet i samarbejde med tyske Axel Springer under navnet Auto Bild. De Luxe afbrød samarbejdet og ændrede navnet på magasinet til Bilen.

Men efterfølgende har Berlingske indgået i et samarbejde med Axel Springer om at udgive Auto Bild i Danmark. Berlingske har dog valgt at udgive magasinet under samme navn, som Berlingske Tidende bruger til sin bilsektion - nemlig Bilen.

Torsten Lehrmann undrer sig men vil se tiden an.

"Vil selvfølgelig vurderer hvordan det nye magasin ser ud, når det kommer på gaden. Juridisk har Berlingske nok sit på det tørre, men jeg synes, det er tyndt. Det skaber forvirring omkring produkterne," siger Torsten Lehrmann, der afviser, at han kendte til Berlingskes planer, da han for nylig navngav sit bilmagasin.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også