Berlingske Media ind på magasinmarkedet

Berlingske Media træder på speederen på magasinfronten og har sikret sig rettighederne til at udgive Auto Bild i Danmark.

Berlingske Media har sikret sig rettighederne til at udgive verdens største bilmagasin, Auto Bild, i Danmark. Dermed tager mediehuset endnu et skridt mod i at blive en "full service" medievirksomhed, der arbejder på alle platforme - og som nu også vil konkurrere på markedet for købemagasiner.

D. 30.april lancerer Berlingske Media det første nummer af Auto Bild, der lanceres under navnet Bilen. Magasinet får fokus på nyheder og forbrug og kommer til at trække på test og stof ikke bare fra den internationale udgave af Axel Springer-koncernen succesmagasin, men også bilstoffet fra Berlingske Medias egne biltillæg - Bilen-sektion i Berlingske Tidende og B.T.'s bilsektion Kør Godt.

"Vi er både glade og stolte over, at en af Europas største medieudgivere vælger Berlingske Media, som samarbejdspartner for udgivelsen af Auto Bild i Danmark. Det tager vi som en tillidserklæring. Vi benytter den nye aftale til samtidig at omstrukturere vores produktion af bilstof i hele koncernen. Vi samler for fremtiden vores biljournalister i et aktieselskab med navnet Berlingske Magasiner, hvor fra de skal kunne producere indhold til både avistillæg, magasin og websatsninger på bilområdet," siger koncernchef Lisbeth Knudsen i en pressemeddelelse.

Auto Bild har tidligere været udgivet i Danmark af Forlaget de Luxe, der også udgiver magasinet Bolig Exclusive og tidligere Golf Exclusive. Axel Springer, der ejer konceptet, har besluttet at skifte samarbejdspartner og overlade den fremtidige udgivelse af magasinet med den lukrative målgruppe til Berlingske Media. Auto Bild udkommer i 35 lande verden over med et oplag på over 5 millioner eksemplarer.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også