Udenlandske modemagasiner taber i løssalg

Både den finansielle krise og præsidentvalget får skylden for nedgangen.
MediaWatch

Med undtagelse af ganske få er det i sidste halvdel af 2008 gået drastisk ned ad bakke for løssalget af amerikanske magasiner. Særligt hårdt ramt er modemagasinerne, hvor enkelte mister op til 20,8 procent sammenlignet med samme periode sidste år. Det viser tal fra the Audit Bureau of Circulations.

Foruden den nærværende krise, så peger sitet WWD Media desuden på, at det nyligt overståede præsidentvalg også kan have haft en indflydelse på det manglende løssalg. Magasiner som Time og Newsweek oplevede nemlig stor fremgang i forbindelse med valget.

Det procentvise fald i magasinernes samlede omsætning er til gengæld faldet betydeligt mindre for de flestes vedkommende. Det tyder på, at udgiverne er blevet bedre til at omvende kunderne til abonnement i stedet. Det udtaler redaktøren på nyhedsbrevet CircMatters til sitet.

- MediaWatch

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også