Specialmedier skal øge deres onlinesalg

De danske specialmediers brancheorganisation vil hjælpe sine medlemmer med at sælge annoncer online. Det sker i samarbejde med softwarevirksomheden AdServing.
Zandra Damsgaard

Onlinesalget skal have et skub bagi hos specialmedierne, mener deres brancheforening Danske Specialmedier, det tidligere Dansk Fagpresse. Foreningens 375 medlemmer kan derfor nu få assistance udi disciplinen onlineannoncering.

Det sker via softwarevirksomheden AdServing, som tilbyder annoncestyringssystemer til markedsføringskampagner online.

Ifølge Danske Specialmediers markedschef Henrik Thøgersen har AdServing vist stor forståelse for, at foreningens medlemmer lige nu opererer på vidt forskellige stadier online.

”Det betyder, at vi har fået løsningsmodeller, der kan tilpasses alle, uanset nuværende online position – og til en rigtig pris,” udtaler Henrik Thøgersen i en pressemeddelelse.

Ordningen omfatter flere niveauer, alt efter hvor professionelt det enkelte medie i forvejen opererer online.

”Det er afgørende for annoncørerne, at man kan dokumentere trafik og visninger på sit website, og at man kan tilbyde kampagner med professionel visningssystematik, for kun på den måde kan man øge sit onlinesalg væsentligt,” siger Michael Finderup, der er adm. direktør i AdServing Danmark.

Hos AdServing håber man, at flere end 50 af specialemedierne vil gøre brug af systemet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også