Chili Group dropper Norge

Chili Group har solgt alle norske aktiviteter. ”Det norske marked er ikke med os, så vi vil hellere have fokus på vores danske gratismagasiner,” siger Chili Groups direktør, Rikki Sølling.
Laura Bøge Mortensen

Chili Group har besluttet at sælge samtlige aktiviteter i Norge til ledelsen i Norge. For få måneder siden satsede virksomheden på at erobre det norske marked, men på grund af konjunkturerne har virksomheden valgt en ny strategi, siger Chili Groups direktør, Rikki Sølling.

”Når man skal erobre et marked, så er det vigtigt, at markedet er med. Vi har en forventning om, at det norske marked går en barsk tid i møde, så jeg mener ikke, tiden er inde til, at vi som virksomhed skal lancere nye gratismagasiner i Norge,” siger Rikki Sølling.

Ikke flere lukninger
Salget er et led i en større magasinrokade hos Chilis ejer Aller. Virksomheden har lukket fodboldmagasinet Player og gratismagasinet Mand. Samtidig kommer gratismagasinet Where2Go til at høre ind under Chili Group. I fremtiden skal Chili Group stå for alle Allers gratismagasiner. Rikki Sølling mener ikke, at omrokeringen er en begyndelse på endnu flere magasinlukninger.

”Det her en er en del af en større samlet plan. Vi har kigget hele medieporteføljen igennem og de medier, der ikke bidrager positiv, har vi valgt at lukke med det samme. Hvis der var flere tilbage, så havde vi lukket dem”, siger Rikki Sølling.

Betyder det at I ikke har tænkt jer at lukke flere magasiner?

"Ikke som verden ser ud nu, og den er barsk".

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også